zaterdag 19 oktober 2019

Women in Leadership: Building Peace and Security Day 1

Haast drie maanden na de uitnodiging, begon ik vandaag aan de reis naar Washington D.C. Ik arriveerde met een tussenstop in Georgetown, in Miami. Daar werd ik ontvangen door Protocol van de State Department. Suriname was hem niet onbekend. Op verzoek van ons consulaat had hij vaker Surinamers ontvangen. Zo had hij ook Surinaamse koffie gehad. Daarvoor had hij nooit geweten dat Suriname ook koffie produceerde. Het werk van deze protocol officer bestaat eruit dat hij de hele dag diplomaten en regerings functionarisen opwacht en begeleidt langs de verschillende authoriteiten van de luchthaven. Na mij has hij nog een hele wachtlijst van personen die hij vandaag moest begeleiden.
Vanuit Miami  boarde ik  de vlucht naar Washington D.C. met American. De taxi chauffeur die mij naar het Hilton Hotel bracht is Egyptenaar. Hij had nog nooit van Suriname gehoord en ik gaf hem mijn standaard uitleg. De chauffeur wilde weten hoe ik beoordeel als een President goed of slecht is. En wat mijn oordeel is over de huidige Egyptische President. Ik deelde met hem mijn standpunt over de Surinaamse president en de feiten waarop dat oordeel is gebaseerd. Hieruit ontstond een interressante discussie. En binnen een mum van tijd was ik bij het hotel, waar het ontzettend druk was. Er bleek een hondeshow te zijn. De luxe honden waren overal te zien in het hotel en zaten naast hun deftige bazen op de sofa’s.
Maar goed, morgen is er geen uitslapen bij want om 09.00 uur is de eerste ontmoeting met mijn collega participanten. Ik ontvang dan het programma. Morgen vertel ik daar, naast de activiteiten van de dag, over.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten