maandag 21 oktober 2019

Women Leaders: Building Peace and Security Day 2

Washington D.C. is een stad met heel veel memorials en standbeelden. Van herinneringen aan mensen, activiteiten en uitspraken die de wereld zijn rond gegaan en de wereld hebben veranderd of op zijn minst beinvloed. Op zondag stonden velen van deze plekken op ons programma. In de John F. Kennedy Center for Performing Arts ging ik op zoek naar onze Surinaamse vlag en Ja, die hangt er ook. Heel indrukwekkend was het bezoek aan Lafayette Park waar ik een demonstrant sprak die al 38 jaar lang zonder onderbreking demonstreert. Wat een wilskracht en overtuiging. Ik stond een poosje in de stromende regen met hem te praten. En ... hij wist ook precies waar Suriname ligt. Terwijl Ik met hem sprak dacht ik aan de vele excuses die wij vaak moeten aanhoren om niet openlijk in verzet te gaan tegen regering Bouterse. En daar staat een man al 38 jaar. Een voorbeeld van zeer overtuigd activisme. Bijzonder was ook een ontmoeting met vrouwen van over de gehele wereld die allemaal vanuit verschillende sectoren zich inzetten voor verbetering van de omstandigheden in hun land. Het programma voor de week begint met ontmoetingen met vertegenwoordigers van de State Department en is zeer formeel. Ik ben voorbereid.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten